14 November 2014

The City Life in Tuscany

When one thinks of city life, depending on your country of origin, this idea may bring many different pictures to mind. I think it is safe to say,  in general, one thinks of busy streets, tall buildings and traffic lights on every corner.

The city life in Tuscany, however, is a different life completely.

The Tuscan city, with its winding stone streets and ancient palaces brings you to a time of splendor and enchantment. Instead of a modern day Starbucks on every corner you find the terracotta of Della Robbia, loggia’s filled with statues and cathedrals that are world famous masterpieces from over the centuries.

The old world Italy lives on with the ancient architecture, traditions, festivals and outdoor markets. Instead of massive shopping centers, the piazzas are the meeting area for friends who want to get some sun on their afternoon break. There are children playing soccer through the crowds, teenage romances and the elders sitting on the benches discussing their families and upcoming events. The piazza is a place for everyone, a beautiful mix of the generations.

However, the modern world is very prevalent with the world’s leading fashion designers and 24 Michelin stars reported in 2014 in the Tuscan region alone. For example, if one ventures outside of Siena to Colle di Val d’Elsa, you will find Restaurant Arnolfo, a leader in Italian gourmet cuisine. This restaurant is a perfect demonstration of the level of art and craftsmanship that continues to live in Tuscany today.

City life of Tuscany also comes in a variety of sizes. There are of course the larger cities of Florence, Siena, Pisa and Lucca, but the smaller cities such as Montepulciano, Greve in Chianti and Montecatini Terme are not to be over looked! Some of the most beautiful treasures are found in these ancient towns.

The overwhelming feeling of hustle and bustle that one gets in most cities of the world is not a characteristic of the Tuscan city life. Even if the streets are  filled by markets, parades and those enjoying them, there is always the slow and steady pace of the old world that fills your heart with joy.

Photo Credit: Lenka KopeckaQuando uno pensa della vita cittadina, a seconda del paese di origine, questa idea potrebbe portare molte immagini vari a mente. Penso che sia giusto dire, in generale, si pensa di strade trafficate, edifici alti e semafori in ogni angolo.

La vita della città in Toscana, invece, è una vita completamente diversa.

La città toscana, con le sue strade di pietra di avvolgimento e palazzi antichi che si portano ad un periodo di splendore e di incanto. Invece di una moderna Starbucks ad ogni angolo si trova la terracotta dei Della Robbia, loggia è piena di statue e cattedrali che sono capolavori di fama mondiale provenienti da oltre i secoli.

Il vecchio mondo l’Italia vive con l’antica architettura, tradizioni, sagre e mercati all’aperto. Invece di centri commerciali enormi, le piazze sono la zona di incontro per gli amici che vogliono prendere il sole durante la pausa pomeridiana. Ci sono bambini che giocano a calcio tra la folla, romanzi adolescenti e gli anziani seduti sulle panchine che parlano delle loro famiglie e prossimi eventi. La piazza è un posto per tutti, un bel mix di generazioni.

Comunque, il mondo moderno è molto diffuso con stilisti più importanti del mondo e 24 stelle Michelin riportati nel 2014 nella regione Toscana da sola. Ad esempio, se ci si avventura fuori di Siena a Colle di Val d’Elsa, si trova il ristorante Arnolfo, leader nella cucina gourmet italiana. Questo ristorante è una perfetta dimostrazione del livello di arte e artigianato che continua a vivere in Toscana oggi.

La vita della città di Toscana è disponibile anche in una varietà di formati. Ci sono, naturalmente, le grandi città di Firenze, Siena, Pisa e Lucca, ma le città più piccole, come Montepulciano, Greve in Chianti e Montecatini Terme non sono da oltre guardato! Alcuni dei più bei tesori si trovano in queste antiche città.

La sensazione opprimente di caos che si ottiene nella maggior parte delle città del mondo non è una caratteristica della vita cittadina toscana. Anche se le strade sono piene dai mercati, sfilate e quelle loro di godere, c’è sempre il ritmo lento e costante del vecchio mondo che riempie il cuore di gioia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Photo Credit: Lenka Kopecka

They may also like